Voorjaarsvakantie 14 april - 15 mei 2018

14 april 2018 - Den Osse, Nederland

14 April 2018
Vakantie is begonnen! Frank is de afgelopen week goed grieperig geweest maar is gelukkig weer wat aan de beterende hand. Vandaag om 12.00 uur in Brouwershaven gearriveerd om het gerepareerde fok op te halen waar we meteen een UV rand op hebben laten zetten. Vervolgens doorgereden naar de haven waarna we de kleding etc. hebben ingeruimd. Daarna even een theetje/koffie gedronken en naar de Lidl in Zierikzee gereden om voor de komende week boodschappen in te slaan. Verder doen we het rustig aan, pizza gegeten en besluiten om niet naar de havenvergadering te gaan en zijn bijtijds ons bedje in gedoken.

14 april, eerste vakantiedag

Zondag 15 April
Tweede dag en nog steeds in de haven, wel alvast de watertank gevuld....hier en daar een praatje en heerlijk gefietst langs de Brouwersdam. Eerst aan de Grevelingenkant waar bij de Middelplaat weer op haring kan worden gevist en terug langs de zeekant met prachtig zeezicht. Uiteindelijk hebben we ook ons gerepareerde fok gehezen....mooi is het geworden, kunnen er weer wat jaartjes tegen.
Heerlijk weer was het Vandaag!

FietsenGrevelingenmeer
Maandag 16 April
Na een lekkere douche en vervolgens ontbijt gooien we om 11.15 uur de trossen los. We zijn uitgenodigd voor een bakje koffie met iets lekkers bij Jos en Carla van "de Twee Gezusters" die bij Bommenede liggen. Met een windkrachtje 5 besluiten we dit stukje alleen het fok te zetten. Drie kwartier later arriveren we en meren we langszij aan. Als altijd weer erg gezellig met een heerlijke mok koffie en een appelflap erbij. Een dik uur later worden we door Staatsbosbeheer verzocht om te vertrekken omdat daar alleen maar lange schepen mogen liggen. Omdat het toch ook tijd is om verder te gaan nemen we afscheid en zeilen door op het fok, pas na de Krammersluis zetten we het grootzeil bij. Het is al na achten als we aanmeren na de schutting van de Volkeraksluis. We eten heerlijke sla, zalm gebakken op de huid, turks brood uit de oven met kruidenboter en een glaasje sangria erbij. We voelen ons heerlijk rozig dus maken het vandaag niet laat. Ik loop nog even over de steiger en duiken daarna ons bedje in.

Twee Gezusters
Frank in actieGenieten van de zon / VolkerakKrammersluisRoute
Dinsdag 17 April
Iets voor negenen opgestaan en proberen de brugopening (Haringvlietbrug) van half 10 te halen en willen daarna al zeilend ontbijten. Zo gezegd zo gedaan. Frank gooit de trossen los en ik zet binnen weer alles zeilvast en maak het ontbijt klaar. Het is prachtig zeilweer met een goede windkracht 5 en volop zon. Al zeilend besluiten we buitenom te gaan en arriveren rond 12.30 bij de Goereese sluis (Haringvliet-Noordzee). Na de schutting hijsen we meteen de zeilen en moeten kort daarna al een rif zetten.....heerlijk om weer op zee te zeilen. Halverwege de tocht valt helaas de wind weg en moeten we verder op de motor. Frank probeert ondertussen nog een visje aan de haak te slaan.....tevergeefs :-(
We arriveren uiteindelijk om 18.30 in Scheveningenhaven. We maken nog even een rondje in de haven en bewonderen een zeiljacht van 20 meter. De eigenaar Stephen Wilkins, een Australier, komt ons tegemoet en nodigt ons uit voor een biertje. Hij vaart al zo'n 14 jaar met dit schip, nu vooral in Europa, maar is ermee overal geweest.....ook in Antartica. Hij doet dit samen in klein gezelschap van geinteresseerden en verdient daarmee de kost. We bekijken uiteindelijk nog het hele schip. Ondertussen is het alweer bijna acht uur en moeten nog eten. Samen maken we witlof met spek, kaas en een ei met gebakken aardappelen......het is weer restaurantwaardig hier op de Kilcoe. Rond tienen sluiten we na een heerlijke dag de luiken.
Wij samenDe enorme vlagRijnmondWij samen 2eScheveningen in zichtScheveningenhavenScheveningenhavenScheveningenhaven

Woensdag 18 April
's Morgens om 9 uur klopte Stephen op onze boot. Hij laat Frank weten het toch wel prettig te vinden wanneer hij een handje komt helpen. We staan op en terwijl we ons ontbijtje klaarmaken stuur ik nicht Edith een berichtje dat we weer in Scheveningen liggen en of het uitkomt als we haar en Eric vandaag een bezoekje brengen. Kort erna laat ze weten dat Eric rond vier uur thuis zal zijn zodat we nog gezellig van het mooie weer in de tuin kunnen genieten inclusief het avondeten. Dat slaan we natuurlijk niet af ;-)
Na ons ontbijtje vertrekt Frank naar Stephen. Ik word nog gebeld door het thuisfront (Mama en daarna Nucha)....heel fijn om weer even bij gekletst te hebben. Tegen twaalven ga ik ook even naar Stephen en moet kort na aankomst, om te oefenen en voor de uitleg aan Frank, een stukje in de mast worden gehezen......ik vind het eigenlijk maar niets en ga tot de eerste zaling. Daarna is Frank aan de beurt om het e.e.a. voor Stephen te doen en vervolgens hijst Frank Stephen de mast in. Ter afsluiting worden we uitgenodigd voor een heerlijke lunch.....een soort van jachtschotel met een lekkere salade. We nodigen Stephen uit voor een bakje koffie morgen voor ons vertrek naar Amsterdam en fietsen vervolgens naar de boulevard....heerlijk strandweer is het met prachtig uitzicht over de vlakke zee.  Na een softijsje vertrekken we naar Edith en Eric, kopen onderweg nog een bosje tulpen. Zo'n warme ontvangst.....hartverwarmend. Heel gezellig met als Klap op de vuurpijl een heerlijke nasi! Rond 21.00 uur waren we terug aan boord waar we nog even buiten hebben gezeten met een thee/koffie. Rond 22.30 uur het bedje in gekropen.
Eerste zaling, nog drie te gaanEven zwaaienErg hoogVanuit de top van de mast op het jacht van StephenLinks laatste boot voor de uitvaart ligt de KilcoeEven genieten van het uitzichtHet uitzichtDe pierOp visite bij nicht Edith en Eric

Donderdag 19 April
Rond negenen opgestaan en ontbeten en Rond tienen is Stephen nog even een bakje koffie komen drinken. Ondertussen hebben we besloten om nog een dagje langer te blijven. Daarna nog even de eigenaar van de "Witte Woerd" aangesproken die Alfred schijnt te heten. Vernamen eerder van Daniel en Erwin van zeilboot "Darwin" dat het hun vrienden zijn die op hun zeilboot wonen. Alfred en zijn vrouw Marjolein wonen reeds vijf jaar op hun 9 meter 50 boot en zouden niet anders meer willen. Ik spreek met Alfred af dat we op een later moment nog even verder zullen kletsen. Rond elven hebben we de fietsen gepakt richting de boulevard. Er is daar een strandtent vanmorgen vroeg tot aan de grond toe afgebrand....eerder hoorden we de brandsirenes al waardoor we zijn gewekt. Na de ravage gezien te hebben zijn we door gefietst richting Katwijk aan Zee. Prachtig door de duinen met 25 km op de teller....geweldig! Veel vogelgefluit en ook de nachtegaal zingt weer uit volle borst. Aangekomen hebben we in een strandtent een drankje genuttigd en even verderop bij een viskraam een broodje met haring gegeten. Vervolgens zijn we weer terug gefietst naar de boulevard om nog even wat foto's te schieten van de bronzen sprookjesbeelden van Tom Otterness welke zijn geinspireerd door wereldberoemde spookjes en zeelegendes. Daarna hebben we nog wat zalm gehaald bij de Jumbo aan de haven. We hebben vandaag ongeveer 50 km op de teller staan. Aangekomen bij de boot hebben we een lekkere douche genomen en nog even genoten van de zon op ons eigen terras. Daarna sla met de zalm en wat stokbrood gegeten....weer een feestmaal. 's Avonds hebben we Alfred en Marjolein voor de thee uitgenodigd en hebben nog gezellig wat ervaringen uitgewisseld en na afloop hun boot bekeken.....erg knus en gezellig. Rond elven zijn we naar bed gegaan. Morgen vroeg op....rond zessen willen we door naar Amsterdam.

Kunst op de boulevard 5Kunst op de boulevard 6
Kunst op de boulevardKunst op de boulevard 1Kunst op de boulevard 3Kunst op de boulevard 3In de duinen bij Scheveningen op weg naar Katwijk aan ZeeOnderweg naar Katwijk aan Zee

Vrijdag 20 April
Vroeg opgestaan en om 6.30 uur zitten we op zee met prachtige zonsopkomst. De zeilen staan en met stroom mee gaan we 5,5 knopen. Prachtig mooi is het weer, maar halverwege verdwijnt de wind en strijken we de zeilen. Rond 12.30 varen we de sluis van Ijmuiden door het Noordzeekanaal op. Ondanks dat we op de motor varen, genieten we van het weer en de omgeving en helemaal bijzonder is het weer als we Amsterdam naderen met een chaos van de pontjes, rondvaartbootjes, beroepsvaart en pleziervaartuigen. Rond 16.00 uur komen we aan in de Sixhaven, recht tegenover het Centraal station aan de andere kant van het IJ. We liggen naast "Pien" een Bavaria 38 Ocean die 2 dagen eerder in Scheveningen achter ons lag. We drinken een bakje thee/koffie en komen aan de praat met Toon en Marij, zij zijn geinteresseerd in onze Bimini en wij in hun Bavaria. Ze vertellen dat ze het schip 2 jaar geleden na lang zoeken hebben gekocht en er nu 1 jaar op wonen. In juni vertrekken ze voor minimaal 3 jaar voor een wereldreis. Hun banen hebben ze opgezegd en alle huisraad is verkocht.....geweldig en dat voor net dertigers. Rond 18.00 uur gaan we nog even het centrum in om wat sokken voor mij te halen.....wat een enorme drukte in de stad, vreselijk gewoon. Terug aan boord was het alweer 21.00 uur eer we aten. Weer lekkere zalm met sla en gebakken aardappelen gegeten......en daarna vermoeid maar voldaan naar ons bedje.

Vertrek Scheveningen 6.30 uurScheveningen achter onsIjmuiden in zichtIjmuidenOp het IJOp het IJ 2Centraal station Amsterdam in zichtCentraal station Amsterdam in zicht 2
Zaterdag 21 April
We zijn om 9.30 uur op de fiets vertrokken richting Schiphol om Martijn uit te zwaaien die voor 3 maanden stage naar Japan vertrekt. Onderweg ontvangen we een berichtje dat hij er rond 12.30 uur pas zal zijn, dus doen wij het rustig aan. Onderweg kopen we 2 koffiekoeken, rijden nog even langs het huis waar mijn opa en oma woonden en peuzelen verderop aan een mooie waterkant rustig onze koffiekoeken op. Om 11.45 uur arriveren we uiteindelijk in de vertrekhal en wachtten Martijn en Nicole op op het perron. Vervolgens heeft Martijn z'n koffer afgegeven en nemen we afscheid. Nicole heeft het zwaar dus besluiten we om ze samen te laten en vertrekken we weer. Eerst nog even op het promenadedek een kijkje genomen voordat we aan de terugtocht begonnen. Een paar kilometer later kijken we nog even naar het vliegtuig waarmee Martijn zal vertrekken en besluiten nog even te blijven kijken. We hebben app contact tijdens het taxien tot in de lucht en zien op kilometers afstand het vliegtuig opstijgen......best bijzonder eigenlijk. Vervolgens hebben we heerlijk terug gefietst via een andere route....echt prachtig. Langs schotse hooglanders die midden op het fietspad stonden, langs pittoreske woonboten en een tram museum (buiten), langs drukke terrasjes door het Vondelpark waar we nog even hebben gezeten en een biertje dronken en uiteindelijk door het overvolle drukke centrum terug naar de boot. We hebben vandaag ongeveer 50 km gefietst. Op ons eigen terrasje een theetje/koffie gedronken en ter afsluiting een goed gevulde schaal met nacho's uit de oven met yoghurtdip. Rond elven weer richting bedje.
Afscheid MartijnAfscheid MartijnSchotse hooglanders midden op het fietspadSchotse hooglandersTrammuseumTrammuseumTrammuseumDrukte in het VondelparkTulpen in het Vondelpark
Zondag 22 April
In de ochtend bericht ontvangen van Martijn dat hij is gearriveerd. De vlucht is goed verlopen maar het is voor hem een echte cultuurshock, te meer omdat de mensen nauwelijks of geen engels praten....leuk, hij heeft meteen wat foto's door gestuurd. Vandaag besloten om richting Lisse te fietsen om de bloembollenvelden te bekijken. We fietsen over Haarlem waar Bianca woont en informeren even of ze thuis is. Gezellig....ze zal de lunch verzorgen. Het is ongeveer 11.00 uur als we na een stevig ontbijt, ontbijt met spek op stokbrood, vertrekken. We fietsen een dik uur alvorens we bij Bianca arriveren. Het is er weer erg gezellig. We worden getrakteerd op ieder twee lekkere bruine harde bolletjes met respectievelijk gebakken ei en roomkaas met komkommer. Ondertussen belt Nucha een paar keer. Sinds de eerste keer is ze voor het eerst weer op haar bootje, nu samen met nichtje Maartje. Ze heeft van Frank wat informatie nodig over het licht, motor en zeilen.
Rond kwart voor drie fietsen we na de gezellige lunch weer verder. Een uurtje later zijn we bij Lisse waar de velden prachtig zijn gekleurd en heerlijk geuren door met name de hyacinten. We schieten wat foto's uiteraard en fietsen weer terug. In iets minder dan 2 uurtjes zitten we weer in Amsterdam waar we in het Westerpark even ons broodje eten wat Frank 's morgens gemaakt heeft. Het park is druk bezocht met allemaal chillende mensen die genieten van hun meegebrachte drankjes, hapjes en bbq. Iedereen geniet van deze weer prachtige dag. Het is rond half zeven als we weer bij de Kilcoe arriveren. We hebben 82 km op de teller staan vandaag. Echt trek hebben we niet meer, dus besluiten het voor wat betreft het eten het hier maar bij te laten voor vandaag. We bespreken even onze planning voor deze week en omdat we donderdag naar Nucha gaan en het vrijdag Koningsdag is, besluiten we om deze hele verdere week in Amsterdam te blijven liggen. We kunnen naast het fietsen ook met ons bijbootje nog lekker door de grachtjes varen. Nucha belt nog een keertje om te vertellen dat ze vast zitten, stuurt nog wat gezellige foto's van haar dag door en laat wat later weten weer veilig in de haven te liggen. Martijn laat via de app nog even weten hoe zijn eerste dag was en stuurt ook nog wat leuke foto's door. We gaan rond tienen een beetje stijf naar ons nestje.
Kilcoe in de Sixhaven AmsterdamGezellig en lekker geluncht bij Bianca thuisLisseLisseHillegom.... onderweg naar LisseHeerlijk geurende hyacintenHyacintenPrachtige tulpen

Maandag 23 april
Eerst lekker ontbeten en vervolgens even gekeken waar er een Lidl is. 4,2 km verderop is er een. We maken even een lijstje en fietsen er even naar toe. Terug aan boord doen we niet erg veel meer. Zitten even buiten en kijken naar wat er allemaal fout gaat bij aan- en afmerende huurboten....we zitten eerste rangs ;-)
Het is wat frisjes vandaag dus zitten ook veel binnen. 's Avonds eten we gewoon wat brood en rond een uur of zeven besluiten we om nog even de fiets te pakken. Op internet staat een route richting Schellingwoude. We fietsen uiteindelijk door tot Dugerdam. We hebben weer prachtige vergezichten. Rond negenen zijn we weer terug op de Kilcoe. Met het tochtje naar de Lidl erbij hebben we vandaag toch nog 30 km gefietst. Laat op de avond komt er nog een cruiseschip voorbij met harde symfoniemuziek aan boord. We kijken nog wat tv, nemen aan boord nog even een douche en gaan om twaalf uur ons bedje in.
SxhellingwoudeSchellingwoudeSchellingwoudeSchellingwoudeSchellingwoudeOnderweg naar DugerdamOnderweg naar DugerdamWeg naar Dugerdam's avonds laat met luid muziek voer dit schip langs onze haven

Dinsdag 24 April
Deze morgen zijn we laat opgestaan en het was al tegen twaalven eer we aan onze brunch zaten.  Na de afwas besloten om vandaag te voet naar het Waterlooplein en daarna naar Albert Cuypmarkt te gaan. Af en toe was het wat frisjes maar als het zonnetje weer tevoorschijn kwam, was het weer behoorlijk warm. We hebben heerlijk geslenterd, ik kocht nog twee shorts waar ik naar op zoek was maar die Frank uiteindelijk voor mij vond.......grappig. En op het laatst kocht ik een prachtige bos met tien rode dubbele tulpen voor slechts twee euro!
Op de terugweg liepen we langs de "aprilmarkt" waar een mini "reuzenrad" en mini "draaimolen" stond en in het midden daarvan was een terras op gesteld waar je wat kon drinken. Het zag er gezellig uit helemaal omdat er ook live muziek bij was, dus we zijn er even neer gestreken onder het genot van een biertje. Rond zevenen waren we weer terug op de Kilcoe waar we goed hongerig samen het eten klaarmaakten. Rijst met heerlijk gekruide gamba's en een goed gevulde sla.....met een lekker glaasje sangria was het weer helemaal voortreffelijk lekker.
Nog even wat gegoogled en rond tienen doken we goed rozig onze kooi weer in.
Mooi AmsterdamHet etenOnze wederom heerlijke maaltijdMooiRozig na een wederom heerlijke dag

Woensdag 25 april
Vanmorgen wederom een beetje laat opgestaan....lekker dat dat gewoon ook kan ;-)
Rond half een zijn we vertrokken richting Broek in Waterland.....prachtige fietsroute door de landerijen en pittoreske plaatsjes. Na Broek in Waterland zijn we naar Monnickendam gefietst en daarna naar Marken. Hier hebben we heerlijk in een retaurantje aan het water onszelf wat opgewarmd met een heerlijke kop tomatensoep met een lekkere snee brood erbij. Vervolgens nog een lekkere cappuccino met een appeltaartpunt. Het was er zo gezellig dat we er naar schatting wel dik een uur hebben gezeten. Daarna zijn we tegen de wind in terug gefietst over Dugerdam en Schellingwoude. We hebben vandaag ongeveer 55 km kunnen fietsen tot de accu's leeg waren. Er stond een straf windje waardoor de accu's natuurlijk sneller leegtrokken. Gelukkig hoefden we toen nog slechts een kilometer of 5 te fietsen.....viel na al die trapondersteuning toch best wel een beetje tegen :-(
Rond zessen waren we weer terug op de Kilcoe. Nog lekker even van het zonnetje kunnen genieten in de kuip alvorens we aan het avondeten begonnen. Rijst met sate en wederom sla....satesaus en kroepoek, mmmmm
Afgewassen gedoucht en om twaalf uur weer naar ons bedje. Het was weer een zalige dag!
Broek in Waterland 1Broek in Waterland 2Broek in Waterland 3Broek in Waterland 4Broek in Waterland 5Nog meer koeienKoeienMooie bermFrank aan het genietenKerktorenMonnickendamMarkenLief tuintjePauzeNa de pauzeOp weg terug

Donderdag 26 april
Vandaag is Nucha 27 jaar.....feestje dus! Iets over negenen fietsen we eerst naar de Albert Cuypmarkt om er een bos met 30 oranje pioentulpen te kopen. Precies op het moment dat we met onze fietsen op het perron staan arriveert om half elf de trein.....perfecte timing. Om twaalf uur komen we in Eindhoven aan. Het was fijn om ons feestvarken weer even te omarmen. We werden getrakteerd op een lekkere Jumbol en een gekruid stokbrood uit de oven e.d.. Daarna zijn we even naar huis gefietst voor de post, omdat we de huissleutels van Nucha bij ons hadden, hebben we die eerst meteen weer afgegeven alvorens we nog even een bezoekje aan mijn moeder brachten. Hier hebben we met haar nog even gezellig op haar kamer gekeuveld. Het is iets voor half acht als we weer terug naar het station fietsen en hebben de trein van iets over achten. Rond tien uur arriveren we weer op de Kilcoe. Frank bakte nog Turks brood af en braadde nog de in stukjes gesneden kipfilet. Ik at ondertussen het opgewarmde kliekje van gisteren op ....heerlijk en daarna nog een stukje Turks brood met de lekkere warme kip. Met een lekker glaasje Sangria was het een lekkere afsluiting van de dag. Rond half twaalf zagen we weer ons nestje.
Met onze vouwfietsjes in de treinOnze jarige job

Vrijdag 27 April
Lekker ontbeten, proviand ingepakt en met het bijbootje rond half een het IJ over gestoken richting de grachtjes. Helaas heeft men er vanwege de te verwachte drukte er een één richtings vaarwater van gemaakt. Het was even zoeken eer we de toegestane invaart hadden gevonden. Frank had mijn stoeltje in ons bootje geinstalleerd, dus ik zat prinsheerlijk ;-)
Na ongeveer een uurtje varen hebben we ons bootje ergens aan de kant vast gemaakt, een paar minuten later kwam er een werkschuitje naast ons liggen waaraan we vervolgens ons bootje hebben vastgelegd. Het was direct gezellig en kregen allerlei lekkernijen aangeboden....vers gebakken loempiaatjes; worstjes; olijvjes en als we wilden bier en wijn. Na een uurtje namen we afscheid en voeren we verder. Het was een en al feest op het water, erg gezellig (zie de twee video's voor een impressie). Rond vijf uur waren we weer terug op de Kilcoe en hebben toen nog lekker in het zonnetje gezeten. Rond zeven uur wilde ik nog even een dutje doen en heb uiteindelijk tot half elf geslapen. Omdat ik nog wel een beetje trek had zijn we nog even op de fiets naar het centrum gereden waar we samen een hamburger; frietjes en een dr. Pepper deelden. Om kwart over twaalf waren we weer terug op de Kilcoe waarna we weer terug in ons bedje kropen.
Alles is oranje vandaagGezellige buren op het waterOns uitzichtDoor de grachtjes van Amsterdam met ons bijbootjeDoor de grachtjes van Amsterdam met ons bijbootje2 zwanen in de drukteHeerlijk weer spelenvaren en genieten op het water

Zaterdag 28 April
Weer heerlijk ontbeten.....of liever gezegd gebrunchd.
Daarna weer sinds lange tijd een spelletje Sudocu gespeeld....Frank won sinds lang geleden weer een keertje ;-)
Daarna op de fiets gesprongen voor een rondje Amsterdam. Toen we door de Kattenburgstraat fietsten zagen we dat de poorten richting het Marineterrein open stonden. Ik was erg nieuwsgierig naar hoe het eruit zag na 35 jaar. Ondanks dat er wel een hek stond, kon ik nog vrij goed alles zien en herkennen....leuk na zoveel tijd. Daarna zijn we verder gefietst, net voorbij Artis begon het te regenen waarop we even schuilden en vervolgens weer verder fietsten. Maar omdat het eigenlijk meer regende dan niet, besloten we om even naar "Loetje" bij het Centraal station door te fietsen. Daar namen we eerst een kopje cappuccino en besloten toen ook maar om van de gelegenheid gebruik te maken en er een hapje te eten. Het is daar immers heel gezellig en je kijkt er zo leuk en mooi weg. We namen beiden sate en deelden een bordje frietjes, met een fluitje erbij kon de dag weer niet meer stuk. Rond zessen waren we weer terug op de Kilcoe. Ik heb nog lekker even op het dek gezeten en naar binnenkomende bootjes gekeken. Rond zevenen ben ik ook naar binnen gegaan. Na uren gegoogled en tv gekeken te hebben, zijn we om half één ons bedje in gekropen.
Mooi AmsterdamHeerlijk eten bij LoetjeHeerlijk eten bij LoetjeSpreekt voor zich :-)

Zondag 29 April
Het is vandaag een druilerige dag met continue regen. We zaten vandaag dus veel binnen. Als het even kon zaten we buiten. Het plan was om vandaag even boodschappen te doen want er ligt niet veel meer, maar de vele regen weerhoudt ons ervan. Omdat we de rest van de week t/m vrijdag in de Sixhaven blijven liggen en dus met de trein dinsdag i.v.m. ons werk naar huis reizen, zijn we op internet op zoek gegaan naar voordelige treinkaartjes welke we ook meteen even via de app hebben geactiveerd. 's Middags zijn we naar de kantine gegaan welke twee weken terug pas gereed is gekomen. Heel mooi is het geworden met deels een overkapping zodat je er nu droog kunt zitten. Je kijkt er heel mooi weg over de haven en het IJ.
We namen een tosti en een biertje, het is per slot niet alleen weekend we hebben ook vakantie. Leuk, Martijn belde ook nog op vanuit Japan....heel bijzonder, alsof hij naast ons zat. Terug op de boot weer wat gechilled. En omdat we 's avonds ook nog wat moesten eten hebben we even op Internet gezocht naar een "social deal" in de buurt. We vonden een leuke deal achter het station voor €12,00 per persoon, een indiaas restaurant bij de Wallen "Kamasutra". We betalen en reserveren een tafel voor zeven uur. Tijdens Koningsdag dreven er 3 pakketjes met regencapes in de gracht welke we hebben opgevist. Één ervan heb ik vanavond getest:-).....aangekomen in het centrum was ik niet de enige met een cape, je zag ze in allerlei kleuren.....het zag er dan misschien niet zo fraai uit, ik voelde mij er helemaal bij horen en ideaal zo zonder te hoeven leuren met een paraplu :-)
We moesten nog een beetje zoeken in de enorme drukte, maar waren precies om zeven uur op de plaats van bestemming. We zouden er zonder de reservering nooit naar binnen zijn gegaan. Er zat één stelletje die net afrekenden. Wij mochten plaats nemen aan het enige plekje bij het raam.....tot zover het enige positieve. De ober bracht direct de kaart waarna ik hem meldde dat wij via "Social deal" hadden gereserveerd. Hij vroeg of we vegetarisch of vlees wilden eten, we bestelden beiden met vlees. Later bleek dat het gerecht "Thali" heet......het was mooi en fraai opgediend en was ook verrukkelijk.....wie had dat kunnen bedenken. Later bekeek ik nog even de kaart en bleek dat de deal ons een korting van  €10,00 had opgeleverd.
Na het eten was het droog en slenterden we nog even over de Wallen.....het zag er zwart van de mensenmassa, maar erg gezellig. Op het Centraal station staat een vleugel waar men zijn talent kan laten horen voor wie dat maar wilt. Er zat een man achter die mooi kon spelen....we hebben er een aantal nummers beluisterd, erg leuk ook met al die mensen die langs lopen/rennen  (een impressie ervan is te zien bij de video's). Rond half tien waren we terug op de Kilcoe en zijn rond tienen onze kooi in gekropen....het was weer een zware dag :-)

Frank vond het nodig om er een foto van te schieten :-)
Uitzicht vanaf het terras in de havenDe pont die we nemen als we het IJ overstekenGerecht heet "Thali".... zaligZaten eersteklas.... als enigen bij het raam :-)Wellicht wat aparte naam.... maar ligt bij de WallenIn het centraal station

Maandag 30 April
Regen, regen en nog eens regen :-(
Vandaag heeeel rustig aan gedaan. Drie spelletjes Sudocu gespeeld....Frank won er twee. Een was gedraaid.....lekker fris beddengoed weer :-)
's Middags tegen vijven tussen de buien door even op en neer naar de Lidl gefietst. Bij een kraampje de laatste kip van het spit gekocht en weer terug naar de Kilcoe.
Daar aangekomen gewoon wat gesmikkeld, de kip, wat brood en aardbeien.
Rond elven de luiken gesloten.

Smullen van de lekker gekruide kip en de restUitzicht vanaf de Kilcoe in de SixhavenUitzicht vanaf de Kilcoe in de SixhavenUitzicht vanaf de Kilcoe in de SixhavenUitzicht vanaf de Kilcoe in de SixhavenUitzicht vanaf de Kilcoe in de Sixhaven

Dinsdag 1 mei; woensdag 2 mei; donderdag 3 mei en vrijdag 4 mei
Dinsdag rond elf uur de trein terug naar Eindhoven genomen omdat er woensdag, donderdag en vrijdag gewerkt moest worden. Thuis heeft Frank de tuin even goed onder handen genomen, beetje thuis opgeruimd, met Nucha nog even naar Ikea geweest en wat klusjes bij haar thuis gedaan waaronder de plantjes in potjes gestopt; met haar, Hans en Yvonne nog even gezellig een terrasje gepikt, moeder opgezocht en uiteraard nog 3 dagen gewerkt, heel fijn en gezellig samen met m'n collega's. Vrijdagavond waren we rond acht uur weer aan boord voor weer 11 dagen vakantie......het belooft weer heel mooi weer te worden, heerlijk!

Nucha's balkonMadam Amsterdam mooi verlichte kleurenAvondschemering in de Sixhaven

Zaterdag 5 mei
Vandaag bijtijds opgestaan. Lekker buiten in het zonnetje ontbeten voordat we boodschapjes gingen doen. Bij het winkelcentrum nog even gewandeld, boodschappen gedaan en weer terug gefietst naar de Kilcoe. 's Middags zijn we richting het Westerpark gefietst waar het een enorme drukte was, er speelden verschillende bandjes. We hebben er wat gezeten en hebben daarna de "Stadshaven route" gefietst. Rond half zeven waren we weer terug op de Kilcoe. Terwijl Frank de fietsjes poetste en terug aan boord zette, begon ik aan het avondeten voor twee dagen ...Sajoer lodeh en Rendang van eieren en een soort Atjar maar dan met tomaat, kippenpoten en wat kroepoek. Daarna de afwas gedaan, gedoucht en het was rond half twaalf eer we ons bedje zagen.
Boodschappen gedaan BuikslotermeerHet avondetenHet avondetenHet avondeten

Zondag 6 mei
Vandaag na een heerlijk ontbijt, hebben we rond rond elven met de Kilcoe de Sixhaven verlaten op weg naar Lelystad. Het plan is om bij de Oostvaardersplassen te gaan fietsen. Het is gezellig druk op het water en aangekomen bij de Oranjesluizen ziet het ernaar uit dat we meteen met de schutting mee kunnen, echter door twee sloepjes die voor schieten moeten we weer in z'n achteruit. Er is echter nog een sluis waar we meteen in kunnen, na de schutting komt de Schellingwouderbrug, deze zien we net weer dicht gaan en moeten 20 minuten wachten eer hij weer opent. Kort na de brug zagen we diverse boten voor anker liggen voor het plaatsje Durgerdam en gezien het zalige weer besloten we om dit ook te gaan doen. De kaart geeft aan dat het daar overal 2 meter diep is, dus het ging net met onze 1.85 diepe kiel. We hebben een heerlijke dag, wat gelezen, twee spelletjes Sudocu gespeeld (1-1 vandaag), we aten weer de lekkere kost van gisteren.....heel romantisch zo op ons eigen cruiseschip :-) en om elf uur gingen we naar ons bedje waar we nog even app contact hadden met Nucha.
SchellingwouderbrugDurgerdamDurgerdamZeeburgerbrugOns uitzicht oaGenieten van de zonEven door de verrekijker turenRomantisch dinerenZonsondergangBy night

Maandag 7 mei
Na een eenvoudig ontbijtje zijn we rond elven vertrokken naar Lelystad. Na een stukje te hebben gevaren hebben we de zeilen gezet. Er stond helaas niet zo veel wind en het beetje wat er stond was ook nog eens tegen. Toen besloten dat we naar Enkhuizen zouden gaan, dat zou beter te bezeilen zijn maar viel uiteindelijk ook niet mee....we hebben geregeld de motor bij gezet. We kwamen langs het paard van Marken, een jaar geleden zeilden we hier ook met Nucha en Ties die ons toen een paar uurtjes kwamen bezoeken. We herinneren ons nog goed hoe fijn hij het vond door het zeilen afgeleid te zijn van alle ellende. We staan stil bij dat moment en laten de revue passeren en zijn met onze gedachten bij Ties en al zijn dierbaren. Langzaam raakt het paard van Marken uit het zicht.
Ondertussen een kippensoepje op gewarmd met Turks brood en tsaziki/kruidenboter gegeten. Rond drie uur kwamen we aan in Enkhuizen. Eigenlijk wilden we nog naar Medemblik, maar de slechte wind deed ons anders besluiten. Om kwart over drie belden we nog even gezellig met Martijn die het gelukkig erg naar zijn zijn blijkt te hebben.Eerder had ik al even app contact gehad met Lydia die ik nog ken uit de Marinetijd (alweer 34 jaar geleden). Samen met Menze woont ze in Wieringerwerf, twee jaar terug toen wij ook in Enkhuizen lagen hebben ze ons hier bezocht dus het leek ons nu leuk om hen nu in Wieringerwerf te bezoeken (vorig jaar toen we in Den Helder lagen, kwam Lydia ons daar nog bezoeken, Menze was toen helaas verhinderd). Enfin we spraken af rond half acht. Na het havengeld te hebben betaald zijn we rond half vijf vertrokken. Het was een prachtige fietstocht (31 km) over de dijk en rond half zes kwamen we aan in Medemblik. Hier hebben we even wat gedronken waarna we rond kwart over zes weer verder fietsten. Rond zeven uur kwamen we aan in Wieringerwerf waar we eerst nog even een frietje aten. Toen we vervolgens verder wilden fietsen, was mijn telefoon helemaal leeg. Na hard denken wist ik het adres gelukkig weer en konden  we de weg vragen. Ondertussen laadde mijn telefoon op de fiets nog wat op zodat we er het laatste stukje nog de route op konden zien. Het was weer een leuk weerzien en erg gezellig. Voor we er erg in hadden was het half elf en best wel donker. Menze was zo lief om ons met zijn auto naar Enkhuizen te brengen waar we rond kwart over elf aan kwamen. Rond half twaalf lagen we weer in ons bedje.
MarkenPaard van MarkenPaard van MarkenEnkhuizen in zichtEnkhuizen:-)EnkhuizenMooiUitzicht IJsselmeerUitzichtOnderwegIJsselmeerVriendinnenVriendinnen

Dinsdag 8 mei
Vandaag zijn we op tijd opgestaan, hebben we ontbeten, heeft Frank de fietsjes weer aan boord gezet en heeft hij de buurtjes wakker gemaakt rond acht uur. Er staat een lekker windje dus we willen zeilen :-)
Om half negen zijn we vertrokken met inderdaad een lekker windje. Ons doel wordt "Terschelling". Na een uurtje of twee gezeild te hebben is de wind zo goed als verdwenen en krijgen we ineens een enorme last van allerlei kleine vliegjes....heel irritant. Rond half drie gingen we door de Lorentzsluizen de Noordzee op en konden we vervolgens weer voor ongeveer twee uurtjes goed zeilen, daarna werd het windstil. Af en toe kwam er een nieuwsgierig zeehondje ons begroeten. Rond acht uur kwamen we aan op Terschelling. Eerder hadden we al even kort app contact met Alfred en Marjolein die wij eerder in Scheveningen leerden kennen, ze blijken ook op Terschelling te zijn. 's Avonds na onze goed gevulde schaal nacho's opgepeuzeld te hebben, zijn we nog even bij hen op de thee geweest. Het was weer even heel gezellig en praatten wat over Terschelling (voor ons is het voor de eerste keer dat wij hier zijn)...morgen vertrekken zij naar Harlingen, dus we nemen ook meteen weer afscheid. Het is rond elf uur dat we ons bedje inkruipen.
Heel veel vervelende vliegjesTuren over de NoordzeeZeehondjeTonTerschelling in zichtBootjes voor anker

Woensdag 9 mei
Vandaag hebben we voor het ontbijt eerst een was in de machine gedaan, dat is in deze haven gratis :-) , meteen even gedoucht en daarna lekker ontbeten. Daarna de was nog even in de droger gedaan en meteen even de afwas weg gewerkt. Terwijl Frank de was uit de droger haalde, heb ik de dag van gisteren met de foto's op het blog geplaatst. Toen Frank terug kwam was ik nog niet klaar en heeft hij het proviand voor onderweg vast klaar gemaakt. Daarna nog maar even ons bedje opgemaakt en op onze fietsjes gesprongen. Vanuit de haven langs de zuidkust richting oostkust  vertrokken....heerlijk was het, wel weer heel veel vliegen die ook nog eens meeliftten, dus we zaten soms vol met tientallen vliegen. Er stonden bankjes waar we nog even hebben gezeten, daar stond ook nog een brutaal schaap die op zoek was naar lekkers en zelfs aan onze tassen begon te sabbelen. Toen we verder fietsten stonden er zelfs schapen met lammetjes op het wad....nog nooit eerder gezien, zo grappig. We fietsten nog door prachtige duinen waar ook nog koeien stonden, ook apart. Mooie Meidoorns en prachtige vegetatie...ook wilde orchideeën e.d. Ook nog door een mooi stukje bos gefietst waar dennenaalden lekker geurden. Toen we na al dat moois een Jumbo zagen zijn we er even naar binnen gewipt voor wat boodschapjes, daarna terug gefietst naar de Kilcoe. Lekker nog even in de kuip gezeten waar het vanwege de wind even zoeken was naar een lekkere houding. Met een koffie en een thee erbij was het tot dusver weer helemaal toppie vandaag natuurlijk. Frank had wel zin om de maaltijd die ik eerder opperde  klaar te maken. Pasta met het restant boontjes en wortels, een tomaat en wat olijven, afgemaakt met yoghurt en citroen. De gebakken zalm erbij maakte het geheel tot een koningsmaal, echt heerlijk! Na het eten zijn we nog een stukje gaan fietsen, de andere kant op richting de pont waar we door het dorpje West-Terschelling fietsten en aan de kust via een trap op een prachtig uitkijkpunt kwamen. Het was inmiddels zo enorm afgekoeld dat we blij waren met onze lange broeken, truien en jassen...het scheelde zeker wel zo'n 10 graden met overdag's. Aangekomen op de Kilcoe ging de kachel meteen aan. Omdat 13 mei de geboortedag van Ties is, schreven en stuurden we een kaartje aan Ine, Martien en Teuntje. Het was half twaalf toen we ons 'weer verse' bedje in doken.
Genieten 2Genieten 3Genieten 1Brutaal schaap 4Genieten 5Koeien 6Meidoorn 7Meidoorn 8Genieten 9Genieten 10Genieten 11Genieten 12Genieten 13Genieten 14Kilcoe 15Mooi 16Mooi 17Mooi 18Mooi 19Mooi 21Mooi 22InfoHaveningangBrandarisOpgedoken onderzeeër 19

Donderdag 10 mei
Vannacht heeft de nachtegaal prachtig gezongen. We moeten de boot even verleggen omdat de hele kom is afgehuurd. We vinden nog een mooi plekje langs de steiger waar ook Alfred en Marjolein nog een dagje langer dan gepland liggen. Tegen elven vertrekken ze naar Harlingen en zwaaiden we ze uit. Het is een beetje een druilerig weer maar dat mag onze pret niet drukken. We doen het rustig aan en wanneer het wat droger is vertrekken we op onze fietsjes nu langs de zuid-westkant.....een mooie fietstocht weer varierend van heide (die uiteraard nog niet bloeit ;-)) tot bossen en duinen. Halverwege stoppen we bij strandtent "de Branding" waar we een kop soep en een cappuccino/thee nuttigen. Leuke tent met bij de tafeltjes aan het raam een verrekijker en een blad met aantekeningen van wat er allemaal te spotten valt. Na afloop fietsten we door en komen uit bij "het Wrakkenmuseum". Erg leuk in elkaar gezet, je kunt het zo gek niet bedenken van wat er allemaal is gevonden....ontelbare flessenpost; speelgoed; serviezen; bestek; schoenen; kleding etc. etc. Buiten is nog een hele leuke speelplaats gemaakt voor de kleinstjes. Men pronkte er dat men de lekkerste cranberry taart zou hebben, dus ik kocht een puntje....wel lekker maar omdat ik het nooit eerder at kon ik niet oordelen of het de lekkerste was, laat ik het daar maar op houden. We fietsten weer door en kochten nog het e.e.a. bij de Jumbo. Via de dijk fietsten we weer terug richting de haven en reden langs schapen en hun spelende lammetjes en langs de zeekust waren duizenden foeragerende Rosse Grutto's die hier nog een paar weken schijnen te overwinteren alvorens ze doorvliegen naar Siberie. Terug op de Kilcoe had met name ik nog niet zo'n trek en aten we het restje brood wat er nog lag op. Later op de avond maakte Frank een volle bak sla waarvan ik een kwart at en hij de rest.....heerlijk. Omdat het vandaag wat helderder weer is dan gisteren tijdens de zonsondergang, fietsen we nog even naar het punt vanwaar je zo'n mooi uitzicht hebt over de omgeving.  We keken nog twee afleveringen van "Ik vertrek" en sloten vervolgens de luiken.
Alfred en Marjolein vertrekkenDoor het bosInformatiebord 1Informatiebord 2Informatiebord 3UitzichtUitzicht 2Uitzicht 3De kippenMuseum 1Museum 2Museum 3Museum 4Museum 5Museum 6KoeienSpelende lammetjesRosse Grutto'sRosse Grutto'sZonsondergang 1Zonsondergang 2Zonsondergang 3

Vrijdag 11 mei
Vannacht weer lekker geslapen. Rond acht uur opgestaan en eerst maar even lekker gedoucht. Tijdens het ontbijt even onze planning besproken. Vanwege de HT-race (Harlingen-Terschelling race) waar 136 sloepen uit heel Nederland aan deelnemen, kunnen we voor elf uur of na drie uur vertrekken. Met de buren die langszij liggen, komen we overeen dat we om vier uur de trossen los gooien. We pakken vervolgens de fiets en rijden naar de het strand aan de westkust om nog een stukje van de race te kunnen zien.....het is een drukte van belang, erg gezellige sfeer. Vervolgens fietsen we nog een klein rondje op Terschelling. Op de Kilcoe terug, zet Frank de fietsen weer aan boord terwijl ik pannekoeken met spek, appel en banaan bak. We keuvelen nog even wat met de buren over de te bevaren route en vertrekken om iets over vieren richting Vlieland. We zeilen op het fok en hebben de motor zachtjes bijstaan. Rond zeven uur gooien we het anker uit voor de vuurtoren van Vlieland......er liggen nog meer zeilboten voor anker.....ziet er leuk uit zo voor Vlieland. Ik begin meteen aan het avondeten....rijst met het restantje wortels, weer lekker goed gevulde sla en de in knoflook gekruide garanalen. Met een glaasje sangria erbij op het eigen dek met prachtig de ondergaande zon, zitten we zoals gewoonlijk weer eersteklas ....maar het blijft bijzonder om dit te kunnen doen met je allerbeste maatje.
Tijdens de sloepenraceTijdens de sloepenraceBeeldDrukte tijdens sloepenraceTijdens de sloepenraceTijdens de sloepenraceUitzicht op de havenDag TerschellingMet de Brandaris op de achtergrondTot ziens TerschellingDe pont naar en van....Aankomst bij VlielandAnkeren bij VlielandWe zijn niet alleenBezig met kokenGenietenZonsondergang

Zaterdag 12 mei
Rond half tien zijn we op gestaan. Het ankeralarm is vannacht een keertje af gegaan maar bleek loos alarm, we liggen nog als een huis. In de kuip ontbeten terwijl ik ondertussen aan het blog heb gewerkt....dat blijkt door uploaden meer tijd in bed lag te nemen dan gewenst. Een zeehondje komt ons nog een 'goede morgen' wensen. Aanvankelijk zouden we vandaag richting het zuiden afzakken, maar omdat we hier zo mooi en lekker liggen en het prachtig zonnig weer is, besluiten we om te blijven liggen....morgen zien we wel weer verder. Terwijl ik nog steeds bezig ben met het blog, laat Frank de bijboot te water....we gaan wadlopen....leuk! Terwijl we zo bezig zijn vliegen er ineens een tiental postduiven op de Kilcoe, direct erna vliegen ze weer weg, ik kan nog net een fractie ervan filmen (zie filmpje). Even later gaan we op weg. Zo galant als Frank is, stapt hij als eerste uit de bijboot om mij zo ver mogelijk het wad op te trekken, hierdoor komt er water in zijn laarzen....:-(, wel echt heel lief.....ik voel mij een prinses:-)
Aangekomen op het wad is het best speciaal. Er liggen een aantal platbodems die er drooggevallen zijn. Nog iets verderop, op een ander wad, liggen tientallen zeehonden zo met het blote oog te zien.....we hebben helaas geen verrekijker meegenomen. We lopen er nog wat rond en varen weer terug naar de Kilcoe (zie filmpje). Verder bestaat de dag uit genieten, genieten en genieten....we hebben nog app contact met Nucha en even later met Hans die nog wat vragen heeft over onze vouwfietsjes en even later laat weten ze ook te hebben aangeschaft, later word ik nog gebeld door mama die bedankt voor het mooie bloemstukje voor moederdag. We spelen ook nog een spelletje 'Sudocu' wat Frank weer wint! Voor ik het blog begon won ik meestal......het zal de druk zijn :-)
Terwijl Frank de romp van de Kilcoe wat poetst, begin ik aan het avondeten. Het wordt weer witlof met gebakken spek en kaas en een gekookt eitje met gebakken aardappelen. Wanneer Frank klaar is ruimt hij ook meteen de bijboot op waarna we aan ons diner kunnen beginnen.......weer even romantisch als altijd op ons eigen dek. Na een zalige dag duiken we rond tien uur weer ons bedje in.
Zeester op het wadPlatbodemsPlatbodemsBijbootje met ver op de achtergrond de Kilcoe (meest rechts)MooiOp de achtergrond de zeehondenOp de achtergrond de haven ingang van VlielandPlatbodemsVuurtoren van Vlieland waar we voor anker liggenMooiMooiMooiDe avond valt

Zondag 13 mei
We zijn rond negenen opgestaan en eten wat crackers met kaas als ontbijt. Het is rond tienen als we vertrekken richting Harlingen. Ik schrijf ondertussen het blog terwijl het zonnetje behoorlijk schijnt. We passeren af en toe een wad waarop wat zeehondjes heerlijk liggen te zonnen. Het is gezellig druk op het water met veel platbodems die naar Harlingen zeilen. Rond het middag uur krijgt Frank trek in pannekoeken. Als ik de pan wil pakken besef ik dat daar nog een flinke kliek van gisteren in zit, dus dat eten we eerst en is voldoende voor nu. We zeilen ondertussen door naar het IJsselmeer en hopen op minder vliegen dan vorige week. We boffen want kunnen meteen de Lorentzsluizen in varen. Op het IJsselmeer aangekomen is er geen zeilboot te bekennen, tja er wordt windkracht 4 en 5 afgegeven en regen met slecht zicht....daarom natuurlijk. We zetten vrij snel twee riffen en de stuurautomaat wordt aan gezet (zie filmpje voor een impressie, nog met rustig weer)....heerlijk zeilen we 7 knopen, we genieten enorm en zien uiteindelijk nog twee zeilboten in de verte....ongelooflijk eigenlijk, want het is prachtig zeilweer. Vorige week tijdens onze fietstocht naar Lydia en Menze zagen we een mooi ankerplekje bij Andijk/Geldersche hoek. Het is acht uur als we er in de stromende regen het anker uit gooien. Na het journaal bel ik nog even met mama. Daarna bak ik de pannekoeken met appel en banaan, kijken we nog wat tv en sluiten rond twaalven na weer een geslaagde dag onze luiken.
Op de waddenzeeNog rustig weerOns uitzichtHarlingenRechts van de boei een zeehondje op het wadDe stuurautomaat doet zijn werk

Maandag 14 mei
Vandaag zijn we half negen opgestaan en naar buiten kijkend zien we dat de boot zwart ziet van de vliegjes. Frank maakt er een filmpje van, ik had het niet in de gaten en dacht dat hij gewoon even naar buiten ging en iets naar mij riep en omdat ik het niet kon verstaan is helaas mijn reactie "wat?" te horen. Noodgedwongen hebben we binnen ontbeten en zijn rond tienen vertrokken richting Amsterdam. Na de schutting bij Enkhuizen waren de vliegjes zo goed als verdwenen....de vliegjes zitten dus alleen op het IJsselmeer en niet op het Markermeer....apart. We hebben heel de tocht goed kunnen zeilen. Frank zette de zeilen op "melkmeisje" en de stuurautomaat erbij zodat we konden genieten op het dek van de zon en de omgeving. Frank filmde nog een stukje (zie video voor een impressie) . Omdat het zo enorm heet was hebben we nog heerlijk even een douche op ons zwemplateau genomen. Rond half acht arriveerden we in Amsterdam, wederom in de Sixhaven. Direct na aankomst zijn we een hapje gaan eten bij een hippe tent aan het IJ....erg lekker was het. Terug op de Kilcoe weer even treinkaartjes gekocht voor morgen omdat we weer drie daagjes moeten werken alvorens we weer twee weken vrij hebben. Het was tegen twaalven dat we weer ons bedje zagen.
Heel veel vliegjes op het IJsselmeer (de helft is nu al weg gevlogen)Hier hebben we een nachtje geankerdEnkhuizen varen we voorbijEnkhuizen varen we voorbijPaard van MarkenUitzicht vanaf waar we een hapje etenA'dam toren, heel dichtbijAmsterdam Centraal stationGebreide ringen

1. Steef:
    23 april 2018
    Wat een leuk reisverslag, inclusief foto's 👍
    Wat ontmoeten jullie leuke mensen!
    En WoW die bloembollen🌷🌷 vooral doorgaan✍👏
  2. Anuschka Van Dijck:
    23 april 2018
    He leuk Steef!! Je bent de eerste die reageert hier op ons blog....dank je wel! En ja, uiteraard gaan we door :-)
  3. Yvonne:
    24 april 2018
    Hoi Luitjes
    Wat leuk om jullie zo te volgen, mooi hoor de foto’s
    Zijn we er toch een beetje bij🚤
    Groetjes van ons en geniet ze 👋👋👋😘😘
  4. Anuschka Van Dijck:
    25 april 2018
    He Hans en Yvonne, wat een leuke en lieve reactie.
    Leuk dat jullie ons volgen!
    Genieten doen we zeker :-)
    Groetjes van ons
  5. Steef:
    30 april 2018
    Hoi Anuschka
    Wat zie je er leuk uit in je cape!!
    En wat een schitterende foto, zittend in een veld vol gekleurde tulpen🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷👍groetjes aan mijn broertje💋
  6. Anuschka Van Dijck:
    1 mei 2018
    Ha Steef, bedankt weer voor je leuke reactie! Prachtige 🌷🌷🌷inderdaad he. Uiteraard krijg je de groetjes terug van je broertje en van mij vanaf ⛵ 💋
  7. Alies:
    4 mei 2018
    Leuk Anuschka, heb het net allemaal eens even uitgebreid gelezen, heel leuk! Ga ik vaker doen...(maar met die biertjes en sangria’s vliegen die kilo’s er natuurlijk niet vanaf 😉, hoe herkenbaar ....😄). Veel plezier!
  8. Anuschka Van Dijck:
    5 mei 2018
    Hahaha.... Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Alies! We zouden het moeten beperken tot de weekenden en vakanties.... maar die weekenden zijn 4 dagen en de vakanties 9 weken, dat schiet inderdaad niet op natuurlijk :-) Geniet van jullie vakantie op Bali!!
  9. Leni Wijdemans:
    7 mei 2018
    Hoi Anuschka, je kunt ook een fietstocht maken langs en over 'alle' bruggen van Amsterdam! Ik kwam mensen tegen op de Amsteldijk die de tocht maakten. Leek me erg leuk en ze hadden veel informatie meteen! Nog veel plezier!
  10. Anuschka Van Dijck:
    8 mei 2018
    Hoi Leni, wat leuk dat je ons volgt! Ja die fietstocht over 'alle' bruggen van Amsterdam schijnt inderdaad heel leuk te zijn. We hebben hem nog niet gefietst, gaan we een volgende keer doen :-)
    Tot horens!
  11. Leni Wijdemans:
    9 mei 2018
    Wat treffen jullie het hè! Zalig weer!
  12. Anuschka Van Dijck:
    10 mei 2018
    Heerlijk Leni....we genieten enorm!
  13. Tessa:
    11 mei 2018
    Hoe leuk. Doe je dit alleen in de vakanties? Of elke dag
  14. Anuschka Van Dijck:
    11 mei 2018
    :-)... schrijven bedoel je? De bedoeling is alleen tijdens de vakanties..... even kijken hoe dit bevalt, want willen graag over anderhalf jaar ook een blog bij gaan houden. Liefs en tot volgende week x
  15. Yvonne:
    11 mei 2018
    Ik heb al een heel stuk gelezen! Jullie genieten met volle teugen en wat een mooie foto’s😎niets meer aan veranderen! Groetjes
  16. Anuschka Van Dijck:
    12 mei 2018
    ....we veranderen er niets aan ;-) ...gaan er lekker mee door! Tot snel buuf, groetjes vanaf Vlieland (voor anker)